Как да управлявате по-добре времето си…

Вечният въпрос.
Ресурсът, от който не можем да си купим или набавим повече.
Да управлявате своето време ефективно е умение, което изисква време. За повечето хора са случва да са под напрежение, независимо дали е заради задаващ се краен срок, разрастването на бизнеса, което води до по-голямо количество работа, или голяма поръчка от клиент, за която са необходими бързи действия.
За Вас като собственици на бизнес, директори, старши мениджъри или лидери на екип е важно да можете ефективно да се справяте с работата. Като бизнес треньор съм забелязал, че това е една от областите, в които хората имат сериозни затруднения, (другите области са екипа и парите – за тях прочетете ТУК и ТУК) и затова реших да споделя някои от най-добрите си съвети:
Разпределете задачите си
Трябва да категоризирате нещата, които наистина правите в определения момент, за да можете да отделяте време само на тези, които са важни за бизнеса Ви. Някой неща трябва да ги правите само Вие, други може да оставите на някого, който не е толкова важен за бизнеса Ви, колкото сте Вие, а трети не е нужно да се правят изобщо, затова те могат просто да изчезнат. Да, толкова е просто – хубаво е да видите резултатите от това да се фокусирате само върху нещата, които носят реална нетна стойност към бизнеса Ви, а останалите да делегирате като истински лидер.
Делегирайте
Като управлявате Вашия екип ефективно, в крайна сметка ще постигнете повече заедно. Всеки има своите силни страни. Като лидер Вашата задача е да разберете какви са Вашите и тези на членовете на екипа Ви, за да не бъде никой претоварен. Може да бъде от голяма полза да имате редовна среща на колектива, за да планирате следващата седмица или следващия месец.
Направете приоритет Вашия списък със задачи
Прекарвайте малко време всеки ден да планирате нещата напред и да набелязвате най-важните задачи, които трябва да се свършат. Помислете за времето, което може да отнемат. Кои не търпят отлагане и за тези, които трябва да се започнат, за да могат да бъдат осъществени други цели.
Направете график на задачите
Звучи просто, но е стратегия, която може много да помогне. Запазете време през деня или седмицата си, за да завършите проекти или започнати занимания. Разделянето на голям проект на по-малки части често помага да подсигурите, че задача, която изглежда неизпълнима, ще бъде завършена. Представете си го като да изядете слон – хапка по хапка. Всичко трябва да намери мястото си във вашия календар, не само срещите.
Крайни срокове
Няма по-добър начин да се концентрирате от наближаващ краен срок. Много е вероятно да имате повтарящи се задачи, които трябва да се свършат, независимо дали са дневни, седмични или месечни. По същия начин, когато работите върху проект се опитайте да го разделите на части, на които да поставите крайни срокове, за да сте методични през цялото количество работа. Започнете планирането от края и работете в обратна посока.
Изяжте „жабата“
Отлагането е враг на управлението на Вашето време. Представете си колко добре ще се почувствате, когато най-накрая успеете да зачеркнете онази досадна работа от списъка си със задачи. Често избягваме неща, които не харесваме да правим, защото сме притеснени, когато ги правим. Поемайки контрола и зачерквайки ги от списъка, можем да продължим напред по-продуктивно и се оказва, че те в крайна сметка не са толкова неприятни.
СТРЕС!
Голямото количество работа често може да доведе до стрес, което от своя страна води до липса на сън. Използвайте време, за да обърнете внимание на това как се чувствате. В допълнение към молбата да Ви се помогне и поверяването на задачите на другиго. Може също да опитате техники за отпускане, дълбоко дишане и физически упражнения, за да Ви помогнат да се справите с чувствата си.
Не правете няколко неща наведнъж
Въпреки усещането, че сте продуктивни, вършенето на няколко неща наведнъж често води до наполовина свършена работа. Направете си списък със задачи с крайни срокове и напредвайте по него. По този начин ще постигнете повече.
Започнете рано
Това може да е особено полезно, ако често Ви прекъсват колеги, които се нуждаят от помощта Ви. Да започвате работния си ден от 7 или 8 сутринта или в колкото смятате, че е рано за Вас, и да се фокусирате върху имейли и отговори на съобщения, ще помогне да изпреварите събитията.
Взимайте си редовни почивки
Честите почивки през работния ден могат да са в помощ на Вашата продуктивност. Една от 10 до 15-минутна почивка между различните задачи, работи за намаляване на стреса и подобрява концентрацията, когато се върнете към работата.
Просто кажете „не“
Едно от уменията на мениджъра или собственика на бизнес е да се научи кога да казва „не“. Това не е проява на грубост, а просто ефективна работа.
Чуждите проблеми
Вие никога не искате да правите тези свои!
Управлението на времето изисква време от своя страна и е нещо, върху което ще трябва да работите ежедневно, ако искате най-доброто от своята ефективност. Въпреки това с време и упражнения ще започнете да обирате плодовете на своя труд, включително по-добър сън, по-малко стрес и балансиран личен и професионален живот.