optimiziraime
- 10 сеп., 2019
- 0 Comments
- 5 Secs Read
Подобрете менажирането на Вашите колеги на работното място
Разговаряме с много собственици на различни бизнеси и вероятно най-голямото предизвикателство на управлението на даден бизнес е менажирането на хора.
Успешният бизнес разчита на наличието и подкрепата на надежден екип, но как се уверявате, че имате работеща група от енергични, крeативни и отдадени служители?
Това е въпрос за един милион и всеки, който някога е имал „трудни“ служители, които да управлява, ще знае точно колко сложно може да бъде. Ключът да успеете е да имате хора, които да са напълно обвързани с работата си, компанията, нейната визия и целите, които се опитвате да постигнете.
Дори само един неотдаден служител може скоро да окаже негативно влияние на работното място, ако не бъде насочван правилно. Когато говорим със собственици на бизнес, те знаят кои са неотдадените членове на екип и щетите, които нанасят.
Как да подобрите управлението на Вашите служители?
Както с повечето неща в бизнеса, няма едно твърдо правило, което ще реши проблема. Това, което работи за една компания или един служител, може да не работи за други.
Все пак има няколко основни мерки, които можете да вземете бързо, за да зададете верния тон от самото начало. Или да накарате нещата да се движат в правилната посока.
Добра комуникация
Ако искате служителите ви да са обвързани с работата, най-доброто нещо, което можете да направите, е да сте открити и да създавате ангажираност у тях. Тоест отворено, честно и редовно да комуникирате с тях. И това е двупосочна улица. Ако вашите служители могат да видят, че вие сте честни с тях, вероятността, те да бъдат честни с вас, е по-голяма. Когато бизнесът оперира под було от потайност, резултатът често е разнасяне на слухове, негативност и лоши чувства. Особено важно е за малки бизнеси с 10-15 души екип.
Екипна работа
Разбира се, искате Вашите екипи да работят заедно, но тяхното ръководство трябва да идва отгоре. Ако Вашите работници се чувстват като част от екипа и от Вашата визия за ръководене на бизнеса, те ще бъдат по-обвързани с дневния ред. Това означава да искате тяхната обратна връзка, да ги питате за мненията им, да им позволявате да помагат в оформянето на визията и целите. Най-отдадените работници са тези, които усещат, че тяхното мнение е ценено и ще бъде изслушано.
Бъдете гъвкави
Отдадените работници трябва да се наслаждават на работата и всичко, което можете да направите, за да подобрите баланса между личния живот и кариерата им, което ще бъде високо оценено. Един определено ефективен метод е да им дадете гъвкавост в изпълнението на задачите, независимо дали това ще е мястото или времето на работа. Хората обикновено са много по-продуктивни (както и отдадени и щастливи), когато имат работа, която могат да съчетаят добре с начина си на живот. Разбира се това зависи до голяма степен и от сферата на дейност, но винаги когато имате възможност предоставяйте гъвкави условия.
Работна среда
Когато сме на работа, ние искаме преживяването да бъде колкото се може по-приятно. Това е толкова свързано с обстановката наоколо, колкото и със самата работа и означава да създадете възможно най-комфортната работна среда. Неща като примигващи светлини, развалени климатици, запушени канали и ненадеждно оборудване могат да имат огромен ефект върху духа на работниците. На тях трябва да се обърне внимание възможно най-бързо.
Развитие на екипа
Наличието на план, който позволява на Вашия екип да развиват и напредват с техните умения, може също да бъде от помощ да ги държите с буден интерес. Може да се случи под формата на тренировъчни програми и квалификации, нови отговорности или специални проекти, с които да се захванат. Честото наблюдение върху личностното развитие на служителите може да бъде много ефикасен метод при общуването, за да видите как се движат, дали са щастливи с работата си, дали виждат предизвикателства в техните роли и как биха желали да напредват.
С наличието на стотици хиляди платени (повечето на ниски цени) и безплатни курсове за всевъзможни умения, този план никога не е бил по-лесен. Помислете как може да използвате тези платформи, за да подобрите компетенциите на колегите си!
Възнаграждение и Признание
Основната човешка нужда – да сме значими и да получим признание за работата си. Очевидно е и е лесно да се направи, но все пак много от бизнесите пропускат този момент. Дали ще бъде официален график на възнагражденията, седмична закуска за сметка на компанията или просто „Добра работа!“ на срещите на екипа. Признанието на успеха и постиженията играе ключова роля в подобряването на обвързаността на Вашия екип с работата.
Това са някои от основните елементи, но ако Вашите проблеми са по-сложни, свържете се с Антон Атанасов ( antonatanasov@actioncoach.com) и се запишете за една от нашите Бизнес Диагностики за Ангажираността на персонала и се запознайте по-обстойно с решенията, които можем да предложим.