2. Напревете купуването лесно
Колко пъти сте се опитвали да купите нещо онлайн и сте се отказвали, заради прекалено сложния и дълъг процес. Ако го искате, обикновено намирате сайт, през който може да купите по-лесно и бързо. Истината е, че хората имат такова поведение, и когато става въпрос за покупка от магазин на място. Добре е да обърнете внимание на този процес, колко документи трябва да се подпишат, колко време отнема ( особено за бизнеси в сектора на услугите ) за да се завърши процеса на покупката. Има ли неща, които биха забавили клиента, например само един начин на плащане – в брой, което би наложило търсене на най-близкия банкомат. Има ли неща, които спъват служителите ви, например бавно устройство или интернет връзка, когато информацията се обработва електронно. Намерете най-ефикасното решение на всички възможни пречки по пътя на покупката и неминуемо ще видите разлика в продажбите.
3. Бъдете интересни
Чували ли сте израза “Ако клиентът не е заинтересован, значи това, което предлагате не е интересно”? А колко от клиентските запитвания успявате да конвертирате в реализирани продажби? Това, което трябва да направите е обстоен преглед на всичко, което използвате, за да продавате: скрипт или въпросник, по който се водят служителите, маркетинг материали и посланията, които отправяте, таблици на резултатите и др. След това е необходимо да въведете нещо в съдържанието, което да провокира любопитството на клиентите и да направи продукта или услугата, която предлагате интересна. Например задайте “пикантен” въпрос свързан с индустрията, в която оперирате или пък нещо, чиито отговор ще изтъкне конкурентното ви предимство. Търсеният резултат е реакция от типа “О, интересен въпрос, никой досега не ме питал”.
4. Добавете стойност
Омръзна ли ви постоянно да се опитвате да карате клиенти да завършат своята покупка. Когато създадете нещо привлекателно в продукта или услугата, която предлагате, никога повече няма да ви се наложи да “преследвате” клиентите. Трябва да осъзнаете, че начинът, по който ви възприема един потенциален клиент е и действителността за него. Каква е стойността, която носите когато се сети за Вас и колко по-очевидна и различима е тази стойност от това, което реално продавате? Ако имате и успеете да покажете тази допълнителна стойност още преди самата продажба, увеличавате възприятието на това, което получава клиента, избирайки Вас. Именно и тогава той ще е готов да плати по-висока цена, за това, което ще получи.
5. Най-вероятно можете и по-добре
Макар и да сте на печалба, винаги може да увеличите броя на запитванията от клиенти или броя на реализирани продажби. Може да започнете с просто измерване на цената на лийд ( запитване ) и цената за всеки един нов клиент ( колко пари сте изхарчили, за да реализирате продажба ). Сравнете представянето на тези два показателя за период от две години назад и разберете как варират – увеличават ли се, намаляват ли или не се променят. Можете да промените само онова, което знаете. Защо не започнете още днес?
Действайте и резултатите ще са налице!