Нашата дългогодишна практика показва, че това се свежда до 5 неща, от които вие като собственик трябва да изберете на базата на точните цифри и статистика, стоящи зад тях.
1.Колко запитвания от нови клиенти имате всеки ден и откъде идват тези клиенти?
2.Какъв брой от тези запитвания успявате да конвертирате в реализирани покупки. Тук ви е необходима точна цифра, а не просто “доста” или “повечето от тях”. За да подобрявате резултати, трябва да знаете тяхната конкретна стойност.
3.Колко често съществуващи клиенти купуват от вас? Един, два, повече? Изхождаме от там, че ако честотата на покупките намалява, то това е нещо, което е добре да знаете.
4.Каква е средната стойност на покупката или средно по колко пари оставя всеки един клиент, купувайки от вас. Ако това се променя на седмична, месечна или годишна база, отново е нещо, с което трябва да сте наясно.
5. Какъв е маржа на печалбата ( или каква част от всеки спечелен лев запазвате като приход, след приспадане на всички разходите за създаването му и продажбата му ).
Поставете таргет за подобряването на един или няколко от тези 5 показателя. Изчислете как би се променила печалбата при увеличаване на всеки един с 10% и преценете кое на етапа, на който е бизнеса ви би оказало най-голяма промяна.
Започнете да работи по подобряването възможно най-скоро – сега. Ако наистина искате да видите резултати, трябва да се фокусирате и да си поставите цел, срок на изпълнение и да заложите начини, по които да я постигнете.
Задължително замервайте и сравнявайте получените стойности, за да видите конкретните резултати от вашите усилия и промяната, която предизвикват.
Продължавайте, докато не постигнете целта си. Често неуспеха е последствие от това, че хората се отказват прекалено рано.
Обещайте си, че ще продължавате да учите. Непрекъснато търсете начини за подобрение на вас самите като личности, на работата ви, на бизнеса ви. Търсете какво правят останалите и как технологията може да ви е от полза.
Звучи просто, но никой не казва, че ще е лесно. По пътя със сигурност ще срещнете трудности, които най-често сами ще си поставяте. Важното е да мислите по следния начин – бизнесите съществуват в конкурентен свят, конкурентите непрекъснато търсят начини да привличат нови клиенти, да ги задържат и да генерират печалби. Какви последствия би имало това за вас и за вашия бизнес?
Ако искате да направите крачка към промяната помнете следното “Ако винаги правите това, което винаги сте правили, винаги ще получавате това, което винаги сте получавали”.