Как да подобрите продажбите в бизнеса си

Кога за последно обърнахте внимание на процеса по превръщане на запитвания от клиенти, в реализирани продажби. Ако скоро не сте работили върху тази част от бизнеса си, ето няколко причини, поради които трябва да го направите.

1. Постоянство – клиентите ви се нуждаят от него

Всеки от екипа ви ли следва един и същ процес при продажба? Постоянството изгражда доверие у клиентите и ви гарантира измерими резултати. Ако всеки от екипа ви, който е отговорен за продажбите комуникира с клиентите по различен начин, за Вас като собственици или мениджъри, би било много трудно да разберете защо някои продават по-добре от други, кое работи и кое не.

Ако искате категорични отговори, които да ви помогнат да подобрите резултатите и да генерирате повече продажби е необходимо да изградите процес. Трябва да уеднаквите въпросите, които се задават на всеки един потенциален клиент, информацията, която му се дава, начинът, по който се комуникира с него.

Само тогава ще можете ефективно да правите тестове, променяйки нещо малко, получавайки измерими резултати, на базата, на които ще можете да вземете премерени и информирани решения. Именно по този начин и в дългосрочен план ще можете непрекъснато да подобрявате процеса на продажбата и да генерирате по-добри резултати.

2. Напревете купуването лесно
Колко пъти сте се опитвали да купите нещо онлайн и сте се отказвали, заради прекалено сложния и дълъг процес. Ако го искате, обикновено намирате сайт, през който може да купите по-лесно и бързо. Истината е, че хората имат такова поведение, и когато става въпрос за покупка от магазин на място. Добре е да обърнете внимание на този процес, колко документи трябва да се подпишат, колко време отнема ( особено за бизнеси в сектора на услугите ) за да се завърши процеса на покупката. Има ли неща, които биха забавили клиента, например само един начин на плащане – в брой, което би наложило търсене на най-близкия банкомат. Има ли неща, които спъват служителите ви, например бавно устройство или интернет връзка, когато информацията се обработва електронно. Намерете най-ефикасното решение на всички възможни пречки по пътя на покупката и неминуемо ще видите разлика в продажбите.

3. Бъдете интересни
Чували ли сте израза “Ако клиентът не е заинтересован, значи това, което предлагате не е интересно”? А колко от клиентските запитвания успявате да конвертирате в реализирани продажби? Това, което трябва да направите е обстоен преглед на всичко, което използвате, за да продавате: скрипт или въпросник, по който се водят служителите, маркетинг материали и посланията, които отправяте, таблици на резултатите и др. След това е необходимо да въведете нещо в съдържанието, което да провокира любопитството на клиентите и да направи продукта или услугата, която предлагате интересна. Например задайте “пикантен” въпрос свързан с индустрията, в която оперирате или пък нещо, чиито отговор ще изтъкне конкурентното ви предимство. Търсеният резултат е реакция от типа “О, интересен въпрос, никой досега не ме питал”.

4. Добавете стойност
Омръзна ли ви постоянно да се опитвате да карате клиенти да завършат своята покупка. Когато създадете нещо привлекателно в продукта или услугата, която предлагате, никога повече няма да ви се наложи да “преследвате” клиентите. Трябва да осъзнаете, че начинът, по който ви възприема един потенциален клиент е и действителността за него. Каква е стойността, която носите когато се сети за Вас и колко по-очевидна и различима е тази стойност от това, което реално продавате? Ако имате и успеете да покажете тази допълнителна стойност още преди самата продажба, увеличавате възприятието на това, което получава клиента, избирайки Вас. Именно и тогава той ще е готов да плати по-висока цена, за това, което ще получи.

5. Най-вероятно можете и по-добре
Макар и да сте на печалба, винаги може да увеличите броя на запитванията от клиенти или броя на реализирани продажби. Може да започнете с просто измерване на цената на лийд ( запитване ) и цената за всеки един нов клиент ( колко пари сте изхарчили, за да реализирате продажба ). Сравнете представянето на тези два показателя за период от две години назад и разберете как варират – увеличават ли се, намаляват ли или не се променят. Можете да промените само онова, което знаете. Защо не започнете още днес?

Действайте и резултатите ще са налице! 

X