Всички във Вашия екип ли вървят в една посока?

– Разбира се! Те са най-ценния ни актив!
– Добре, може ли да извикате човек по свой избор, извън топ мениджмънта, за да ми разкаже за целите на компанията и екипа му в следващата година?
– Но… трябва ли хората извън топ мениджмънта да знаят толкова много?!
– Вие как мислите?
– Като се замисля.. може би.. не знам.. вероятно е добре да знаят поне основните цели.
Да този бизнес постигна доста по-добри резултати, когато всички знаеха каква е целта и защо е такава, и какъв ще е техния принос за нея.
Може ли да кажете същото за Вашия бизнес?
А какво печелят колегите Ви от постигането на тази цел? Лично удовлетворение? Бонуси? Дялове от бизнеса? Тиймбилдинг?
Нека разгледаме формулата за успех на ActionCoach тук:
Обща цел
Ако усещате, че хората от Вашия екип се движат в различни посоки от Вас и един от друг, това най-вероятно се дължи на:
- Вие всъщност не сте поставили посока, в която да се движи Вашият бизнес;
- Не сте установили достатъчно добра комуникация с всички за посоката, в която да се движат;
- Посоката, която сте установили, не ги е заинтригувала, следователно не са ѝ отдадени;
За да подсигурите, че сте на една страна с всички от Вашия екип, трябва да установите и споделите с тях една обща и вълнуваща цел за Вашия бизнес, която да ги обедини и да ги обвърже с работата. Общата цел на Вашия бизнес е да дадете на всеки член на екипа ясна посока, в която да се движи.
Ние и казваме ГЛАНЦ – Голяма Лъскава Амбициозна Цел (Н е за благозвучие).
2 вида обща цел
1.Ако сте собственик или директор, който цели да създаде бизнес, който да ви осигури начина на живот, желан от Вас, Вие успешно сте в процеса на изграждане на личен предприемачески проект. Но, когато нещата опрат до Вашия екип, да живеете най-добрия си живот, определено е много по-вълнуващо за Вас, отколкото за тях.
Това означава, че трябва да установите обща цел, която е вълнуваща за екипа Ви и осигурява най-добрия начин на живот. Трябва да целите – да създадете ситуация, в която всички да печелят.
Възможно е част от Вашите цели да са свързани със смисъла, който Вашият бизнес има за екипа Ви или за по-широкия свят, в който всички Вие работите. Да усещаме това, което правим, е от голямо значение, защото оказва голямо влияние на нашето самоуважение и самочувствие като цяло. Върнете се обратно към по-ранните моменти във Вашата кариера: защо сте се захванали с тази работа изобщо? Беше ли поне донякъде, за да направите света по-добро място?
Също ще трябва да помислите за приложимостта на паричните възнаграждения на Вашия екип, когато всички достигнете и надскочите целите си за печалба. Да, чудесно е, че сте били на прекрасна ваканция, или че можете да си позволите различна кола всяка година. Но отново – не особено мотивиращо за Вашия екип, тъй като те може и да не разбират колко кръв, пот и сълзи сте хвърлили по бизнеса си през годините. Друг вид парично възнаграждение за екипа Ви е да има ясен път за кариерно развитие за всеки от членовете. (Прочетете повече за ангажираността на служителите си ТУК) Това е фундаментален мотиватор за почти всички служители, в почти всички сфери.
Напълно нормално е, ако поставянето на обща цел не работи за Вашия бизнес. Повечето бизнеси не го правят никога така или иначе (но повечето бизнеси не са толкова успешни често, защото имат купища проблеми „с хората“). Ако решите да не поставяте обща цел, ще трябва да приемете, че Вашият екип никога няма да е на една вълна, и че те ще продължат да вървят в различни посоки, защото не им е ясно накъде да се движат в своите роли в работата. Обикновено, когато имате няколко членове на екип, липсата на съзвучие между тях се наслагва към тежестта, която трябва да носите. Така за Вас става по-трудно да постигнете персоналните си цели, защото трябва да се занимавате с оправянето на проблеми, които се появяват заради липсата на единност в екипа Ви.
Определено си струва да работите върху обща цел за екипа си, тъй като тя ще Ви помогне до постигнете лично желаното.
Ако се опитвате да създадете бизнес, който да Ви осигурява определен начин на живот, помислете за общи цели, които са свързани с това да сте най-добрите във Вашата сфера. Друга изключително ефективна алтернатива е да имате споделена цел около общ враг. Вие и Вашият екип може да искате да отървете света от лошия дизайн (например) или да победите най-големия си конкурент.
Създаване на наследство
2.Вторият вид обща цел е желанието да създадете наследство, защото имате силно изразена визия за Вашия бизнес, която ще продължи в дългосрочен план. Може би след като се пенсионирате, а може би дори след като вече Ви няма.
Пример за такава визия е „Създаване на изобилие чрез бизнес обучение“ на ActionCOACH. Смисълът е, че обучавайки хора как да ръководят по-успешни бизнеси, това ще създаде ситуация, в която има достатъчно за всички на планетата. Това е много голяма цел с много голям времеви прозорец. Също така е достатъчно ясна, за да могат всички в екипа на ActionCOACH да я запомнят и да се фокусират върху нея.
Бъдете с хората, които споделят Вашите цели
Освен, че ще обедини сегашния си екип, вълнуващата обща цел ще Ви позволи да привлечете по-добър набор от служители.
Също така ще можете да отхвърлите всеки кандидат на интервю, който не изглежда развълнуван от общата идея, докато я споделяте по време на интервюто. Ако някой от екипа Ви не е в съзвучие с общата цел на бизнеса, то този човек върви в различна посока и (съзнателно или не) саботира усилията на останалите членове.
Споделете ни кое беше най-ценното за Вас от тази статия и за какво искате да поговорим в повече детайли на antonatansov@actioncoach.com