Най-добрият учител – разказ по действителен случай

Любомир се е посветил изцяло на развитието на бизнеса си. В опит да се отпусне и да намали стреса, реши да се занимава със спорт, като избра голф.
Той беше привлечен от голфа, защото този спорт може да се практикува когато е удобно, позволява му да се наслаждава на природата и не е много различен от дълги разходки.
Понеже все още не знаеше как да играе, Любомир инвестира в учебни материали. Той подражаваше на всяки едно движение, което професионалните играчи правеха в техните обучителни видеоклипове. В търсене на перфектния удар, Любо най-накрая откри, че всеки играч има различен стил и препоръчва техники, които са доста различни от другите.
Тъй като не можеше да избере кой стил е най-добрият, той потърси в телефонния указател реален инструктор по голф, който да му дава уроци.
Първият му инструктор много говореше, но рядко действително удряше топката, за да покаже как се прави. След първия урок, Любо заключи, че инструкторът не е достатъчно квалифициран и потърси друг. Този, от своя страна, само се заяждаше и не коригираше много от грешките му…излишно е да казваме, че Любо не продължи дълго с него.
След като опита пет различни инструктори, Джон най-накрая откри идеалния учител; той беше добронамерен, спокоен и решителен. Усмихна се и каза: “Нека видим какво можеш да направиш”. Едва завършил последното си движение, учителят каза: “Не мога да кажа, че си научил много след 6 месеца практика!” Любо му каза, че наистина иска да учи, но проблемът беше в това да намери точно правилния учител.
Тогава той сподели разтърсваща истина, която си заслужаваше Любомир да запомни: “Как можеш да знаеш какъв учител ти е необходим, когато все още не си осъзнал своите възможности? Ако искаш да учиш и да напредваш бързо, първият ми урок за теб е следният:
“Винаги уважавай учителя си, какъвто и да е методът му. Ако не можеш да се представиш толкова добре, колкото той/тя може, то тогава бъди сигурен, че има на какво да те научи. Можеш да развиеш своя собствена техника, само като се опиташ да превъзмогнеш сегашната.”
Сега тази истина може да се приложи във всяка област, изискваща посветеност, дисциплина, търпение и решителност. Добре е да се научим да слушаме, преди да говорим. Учителят не предпочита ученик, който го освобождава от отговорностите му. В качеството си на учител, той трябва да поеме на себе си ученическите ханкуци, слабости и страхове, да стане очите и ушите на ученика, да ходи с неговите обувки…
Всичко това освобождава ученика да напредва и да расте.
Помислете…
“Времето ще бъде учител за тези, които нямат учител”.
Арабски поговорка
И това заслужава да се обмисли…